Regulamin sklepu internetowego
§ 1
Postanowienia wstępne
1. Sklep internetowy Horton-domki.pl, dostępny pod adresem internetowym https://horton-domki.pl/, prowadzony jest przez Horton Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie wpisanego do Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy w/dla M.ST. WARSZAWY W WARSZAWIE, XII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO, XII Wydział Gospodarczy KRS pod numerem KRS 0000929466, o kapitale zakładowym 5000,00 zł, NIP 5252882798, REGON 520301615
2. Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do Konsumentów, jak i do Przedsiębiorców korzystających ze Sklepu i określa zasady korzystania ze Sklepu internetowego oraz zasady i tryb zawierania Umów Sprzedaży z Klientem na odległość za pośrednictwem Sklepu.
§ 2
Definicje
1. Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
2. Sprzedawca – Horton Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Mazowieckiej 11, kod pocztowy 00-052, wpisany do Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla/w M.ST. WARSZAWY W WARSZAWIE, XII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO, XII Wydział Gospodarczy KRS pod numerem KRS 0000929466, o kapitale zakładowym 5000,00 zł, NIP 5252882798, REGON 520301615
3. Klient – każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu.
4. Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu.
5. Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym https://horton-domki.pl/
6. Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
7. Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu.
8. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą.
9. Konto – konto klienta w Sklepie, są w nim gromadzone są dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie.
10. Formularz rejestracji – formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający utworzenie Konta.
11. Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
12. Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości produktów.
13. Produkt – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma/usługa będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
14. Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego. Przez Umowę Sprzedaży rozumie się też – stosowanie do cech Produktu – umowę o świadczenie usług i umowę o dzieło.
§ 3
Kontakt ze Sklepem
1. Adres Sprzedawcy: ul.Kolejowa 233, 05-092 Dziekanów Polski, Łomianki
2. Adres e-mail Sprzedawcy: info@horton-domki.pl
3. Numer telefonu Sprzedawcy: +48500288200
4. Numer rachunku bankowego Sprzedawcy 84 1090 2590 0000 0001 5637 1991
5. Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresów i numerów telefonów podanych w niniejszym paragrafie.
6. Klient może porozumieć się telefonicznie ze Sprzedawcą w godzinach 8:30-20:00
§ 4
Wymagania techniczne
Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania zamówień na Produkty, niezbędne są:
a. urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową,
b. aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail),
c. włączona obsługa plików cookies,,
d. zainstalowany program FlashPlayer.
§ 5
Informacje ogólne
1. Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.
2. Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta. Składanie zamówień przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest albo po założeniu Konta zgodnie z postanowieniami § 6 Regulaminu albo przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia bez zakładania Konta.
3. Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto (uwzględniają podatek VAT).
4. Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za Produkt o której Klient jest informowany na stronach Sklepu w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia woli związania się Umową Sprzedaży.
5. Koszt i czas wysyłki towarów jest ustalany indywidualnie w zależności od wielkości domku i miejsca dostarczenia i może nie mieć pokrycia z ceną wyświetlaną w panelu sklepu.
6. Gdy charakter przedmiotu Umowy nie pozwala, rozsądnie oceniając, na wcześniejsze obliczenie wysokości końcowej (ostatecznej) ceny, informacja o sposobie, w jaki cena będzie obliczana, a także o opłatach za transport, dostarczenie, usługi pocztowe oraz o innych kosztach, będzie podana w Sklepie w opisie Produktu.
§ 6
Zakładanie Konta w Sklepie
1. Aby założyć Konto w Sklepie, należy wypełnić Formularz rejestracji. Niezbędne jest podanie następujących danych imię i nazwisko, adres e-mail.
2. Założenie Konta w Sklepie jest darmowe.
3. Logowanie się na Konto odbywa się poprzez podanie loginu i hasła ustanowionych w Formularzu rejestracji.
4. Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adresy podane w § 3.
§ 7
Zasady składania Zamówienia
W celu złożenia Zamówienia należy:
1. zalogować się do Sklepu (opcjonalnie);
2. wybrać Produkt będący przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Do koszyka”;
3. zalogować się lub skorzystać z możliwości złożenia Zamówienia bez rejestracji;
4. jeżeli wybrano możliwość złożenia Zamówienia bez rejestracji – wypełnić Formularz zamówienia poprzez wpisanie danych odbiorcy Zamówienia oraz adresu, na który ma nastąpić dostawa Produktu, wpisać dane do faktury, jeśli są inne niż dane odbiorcy Zamówienia,
5. kliknąć przycisk “Zamawiam i płacę”/kliknąć przycisk “Zamawiam i płacę” oraz potwierdzić zamówienie, klikając w link przesłany w wiadomości e-mail,
6. wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności i w zależności od sposobu płatności, opłacić zamówienie w określonym terminie, z zastrzeżeniem § 8 pkt 3.
§ 8
Oferowane metody dostawy oraz płatności
1. Klient może skorzystać z następujących metod dostawy lub odbioru zamówionego Produktu:
a. Odbiór osobisty dostępny pod adresem: ul. Kolejowa 233, 05-092 Dziekanów Polski
b. Dostawa
2. Klient może skorzystać z następujących metod płatności:
a. Płatność przelewem na konto Sprzedawcy
b. Płatności elektroniczne
c. Płatność kartą płatniczą.
d. Płatność w systemie ratalnym Credit Agricole Raty lub Santander Bank
3. Szczegółowe informacje na temat metod dostawy oraz akceptowalnych metod płatności znajdują się za stronach Sklepu.
§ 9
Wykonanie umowy sprzedaży
1. Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza zamówienia w Sklepie internetowym zgodnie z § 7 Regulaminu.
2. Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
3. W przypadku wyboru przez Klienta:
a. płatności przelewem, płatności elektronicznych albo płatności kartą płatniczą, Klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży – w przeciwnym razie zamówienie zostanie anulowane.
b. płatności gotówką przy odbiorze osobistym przesyłki, Klient obowiązany jest dokonać płatności przy odbiorze przesyłki w terminie 7 dni od dnia otrzymania informacji o gotowości przesyłki do odbioru.
4. Jeżeli Klient wybrał sposób dostawy inny niż odbiór osobisty, Produkt zostanie wysłany przez Sprzedawcę w terminie wskazanym w jego opisie (z zastrzeżeniem ustępu 5 niniejszego paragrafu), w sposób wybrany przez Klienta podczas składania Zamówienia.
5. Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się w następujący sposób:
a. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektroniczne lub kartą płatniczą – od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.
b. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności za pobraniem – od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży,
6. W przypadku wyboru przez Klienta odbioru osobistego Produktu, Produkt będzie gotowy do odbioru przez Klienta w terminie wskazanym przez Sprzedawcę. O gotowości Produktu do odbioru Klient zostanie dodatkowo poinformowany przez Sprzedawcę poprzez przesłanie stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta.
8. Początek biegu terminu gotowości Produktu do odbioru przez Klienta liczy się w następujący sposób:
a. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektroniczne lub kartą płatniczą – od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.
b. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu gotówką przy odbiorze osobistym – od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.
9. Dostawa Produktu odbywa się wyłącznie na terenie Polski.
§ 10
Prawo odstąpienia od umowy
Kupujący może od Umowy odstąpić jeżeli:
a) Sprzedawca opóźnia się z dostarczeniem i montażem przedmiotu umowy ponad 60 dni.
b) Dostarczony i zamontowany przedmiot umowy nie spełnia parametrów wymaganych
w §1 ust. 2 Umowy,
1. Sprzedawca może odstąpić od Umowy, w następujących przypadkach:
a) Kupujący opóźnia się z zapłatą za przedmiot umowy od terminu uzgodnionego między Stronami w § 5 ust. 1 i ust. 2., o co najmniej 7/14 dni.
b) Kupujący w sposób nieuzasadniony odmawia odbioru przedmiotu Umowy.
3. Za siłę wyższą rozumie się wszelkie okoliczności, które mogą zaistnieć po podpisaniu umowy, których nie mogła przewidzieć żadna ze Stron i na których przebieg żadna ze Stron nie ma wpływu oraz których skutki działania są negatywne dla realizowanego przedmiotu umowy (szkody, straty, opóźnienia). Do „siły wyższej” należą w szczególności: działania wojenne, zamachy stanu, powstania, zamachy terrorystyczne, rozruchy, zamieszki, spory pracownicze, strajki, pikiety, wypadki losowe, klęski żywiołowe, powodzie, i inne nadzwyczajne zdarzenia spowodowane działaniami sił przyrody.
§ 11
Gwarancja jakości i rękojmia za wady
1. Sprzedawca zapewnia Kupującego, że wydawany przedmiot umowy nie ma wad prawnych jak i fizycznych, a w szczególności posiada wszystkie parametry określone w § 1 ust. 2 Umowy, Sprzedawca ponosi odpowiedzialność z tytułu dostarczenia wadliwego przedmiotu umowy, w szczególności nie spełniającego parametrów, o których mowa powyżej, jak również zamontowanego w nieprawidłowy sposób.
2. Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu gwarancji jakości i rękojmi za wydany/dostarczony i zamontowany przedmiot Umowy, rozpoczyna się z dniem podpisania protokołu odbioru przez Kupującego i kończy się po upływie 24 miesięcy,
3. Sprzedawca zobowiązuje się wydać Kupującemu w dniu odbioru przedmiotu umowy stosowny dokument Gwarancji jakości, zawierający szczegółowe warunki gwarancyjne.
4. Kupujący zbada przedmiot umowy w ciągu 14 dni od daty jego otrzymania i złoży reklamację w przypadku stwierdzenia wad przedmiotu umowy w terminie 30 dni od daty jego otrzymania.
5. W razie stwierdzenia w okresie trwania gwarancji i rękojmi istnienia wad dostarczonego przedmiotu umowy, Kupujący będzie uprawniony do żądania od Sprzedawcy naprawy lub wymiany na nowy wolny od wad.
6. Kupujący oświadcza, że decydując się na produkt wykonany między innymi z materiałów naturalnych takich jak drewno – akceptuje jego naturalne cechy i właściwości. Szczególnie chodzi tu o właściwości biologiczne, fizyczne i chemiczne, jak również szeroki wachlarz naturalnych kolorów, struktury i innych cech zawartych w jednym rodzaju drewna.
7. Sprzedawca nie odpowiada za wady lub usterki powstałe w wyniku nieprawidłowego użytkowania, złej impregnacji lub naruszenia warunków gwarancji przez Kupującego dotyczącej przedmiotu umowy.
8. Zawiadomienie Sprzedającego o wadach przedmiotu umowy może zostać dokonane drogą elektroniczną na adres e-mail info@horton-domki.pl lub listem polecony na adres Sprzedawcy.
9. Sprzedawca zobowiązuje się do dokonania na własny koszt wszelkich napraw, usunięcia wad i niesprawności dotyczących sprzedanego przedmiotu Umowy ujawnionych w okresie gwarancji, z zastrzeżeniem ust. 6 oraz 7 niniejszego paragrafu.
10. W przypadku wymiany wadliwego przedmiotu umowy na nowy wolny od wad lub dokonania istotnej naprawy, termin gwarancji biegnie na nowo od daty dostarczenia przedmiotu umowy wolnego od wad.
11. Jeżeli Sprzedawca nie usunie wad w terminie uzgodnionym między stronami albo jeżeli wady usunąć się nie dadzą, Kupujący może żądać obniżenia ceny za przedmiot umowy
w stosunku w jakim jego wartość z wadami pozostaje do wartości przedmiotu umowy bez wad albo od umowy odstąpić.
§ 12
Dane osobowe w Sklepie internetowym
1. Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu internetowego jest Sprzedawca.
2. Dane osobowe Klientów zbierane przez administratora za pośrednictwem Sklepu internetowego zbierane są w celu realizacji Umowy Sprzedaży, a jeżeli Klient wyrazi na to zgodę – także w celu marketingowym.
3. Odbiorcami danych osobowych Klientów Sklepu internetowego mogą być:
a. W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą płatniczą Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta, wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w Sklepie internetowym.
4. Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
5. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy.